perjantai 26. toukokuuta 2017

Jokunen nukke...

Olen niin innostunut nukkejen tekemisestä, ettei nyt juuri muuta synny. Niinpä täällä tulee olemaan vielä kauan nukkeja, nukkeja, nukkeja... ja joskus jotain muutakin, toivottavasti.

Pari vanhempaa herraa ja rouva. Pienempi punatukkainen nainen on kokoa1:16, eli n. 11 cm, muut 1:12.


Mummolle tein toisenkin asun. Mekon kangas oli hankalinta, mitä olen koskaan ommellut, ollut kaulaliina entisessä elämässä ja erittäin rispaantuvaa.
 
Minua pyydettiin tekemään Lundby-nukkekotiin pariskunta, sellainen iäkkäämpi ja mummo hymyilevä ja sellainen pyöreävartaloinen, no tulos oli tällainen:
Nimekseen he saivat  Elmiina ja Hermanni

Tässä mummo ihan nakuna...
Lundby on pienempää mittakaavaa, nuket ovat n. 11 cm pitkiä. Nyt he asustavat Torniossa ja ehkä pääsevät vierailemaan naapurimaassakin, kun koti on ihan rajan pinnassa.

Ja tuossa pöydälläni odottaa neljä päätä, että saisivat vartalot jatkeekseen.. Huomenna..

1 kommentti:

  1. Paljonko pyytäisit jos tekisit mulle vanhemman neitiihmisen 1:12 kokoiseen ranskalaiseen huvilaan. Oon jo kauan etsinyt sopivaa. Itsellä ei taidot riitä nuken tekemiseen.

    VastaaPoista